phone  020-2258433       email  info@attitudeworks.nl
hotel vacatures website bell
Vind jouw horeca vacature
Zoek vacatures
Zoek kandidaten
 

Ontdek hoe u recruitment écht strategisch kunt benaderen.

Recruitment Process Outscouring, kent u het al?

U heeft er vast wel eens van gehoord, RPO, ofwel Recruitment Process Outsourcing. Met RPO heeft u één partner die al uw recruitment activiteiten uit handen neemt. Veelal heeft een RPO aanbieder een groot netwerk, de recruitment ervaring én niet onbelangrijk; het biedt continuïteit in uw recruitment. Zoals ik al eerder schreef, biedt RPO bedrijven in verschillende sectoren de mogelijkheid om sneller talent te vinden én te behouden.

In dit artikel ga ik dieper in op hoe RPO kan zorgen voor een strategische blik op uw recruitment.

Met een RPO expert als één vaste rectuitment partner, wordt allereerst uw huidige personeelsbestand goed onder de loep genomen. Uw vacatures worden per afdeling geanalyseerd en eventuele trends worden ontdekt. De RPO partner schetst met het afdelinsghoofd het profiel waarnaar gezocht wordt en zorgt voor continue communicatie met uw afdelingen. Wellicht is het u niet opgevallen, maar zijn er bepaalde functies die statistisch gezien niet snel worden ingevuld. Samen met uw RPO partner wordt hierop strategisch ingespeeld, door dieper in de vacature teksten te gaan voor deze betreffende functies. Heeft deze functie wel een pakkende en duidelijke vacature tekst? Is het salaris wat u aanbiedt wel markt conform?

Een RPO partner helpt u meer pro – actief om te gaan met uw recruitment en neemt tegelijkertijd al uw recruitment over. Dankzij het uitbesteden van uw recruitment, zorgt u voor continuiteit in uw recruitmentprocessen en hebben uw afdelingshoofde en sollicitanten altijd één professioneel aanspreekpunt. Uw RPO partner zal pro – actief werven en niet alleen schakelen zodra een vacature open komt.

Employer Branding voor strategisch recruitment; heeft u een duidelijke Employer Value Proposition?

Herkent u het? Er neemt iemand ontslag, dus snel die vacature weer open en hopen dat er iemand solliciteert? U bent vast niet de enige bij wie dit een vaste routine is. Het is echter niet strategisch en u handelt reactief in plaats van proactief. Is het niet veel beter om het juiste talent te behouden, zodat open vacatures überhaupt niet (veel) bestaan?

Het hebben van een sterk werkgeversimago, ofwel Employer Brand, speelt hierin een belangrijke rol. Een onderdeel van een sterk werkgeversimago is de EVP, ofwel Employer Value Proposition; wát biedt u precies aan medewerkers, ofwel what’s in it for them? Zorg ervoor dat uw EVP duidelijk naar binnen én naar buiten gecommuniceerd wordt en creëer zo een imago als preffered employer.

AttitudeWorks helpt als uw RPO partner uw Employer Brand te versterken en een duidelijke Employer Value Proposition te creëren. Samen wordt gekeken of en hoe dit zo duidelijk mogelijk naar uw huidige personeel uitgedragen kan worden, terwijl met Social Media campagnes uw EVP naar buiten gecommuniceerd wordt. Op deze manier zal een sterke Employer Brand voor verhoogde personeelsretentie zorgen en meer inkomende sollicitaties genereren.

Hulp nodig met het bepalen van uw Employer Value Proposition of Employer Branding strategie? AttitudeWorks is dé RPO expert in de horeca en assisteert bedrijven in de hospitality online en offline met verschillende recruitmentvraagstukken. Als vaste partner nemen wij uw volledige recruitment uit handen en zorgen wij dat uw hotel alleen de beste horeca talenten in dienst heeft.

Deel deze pagina